Jak sobie radzić ze stresem w czasie pandemii?

Pandemia koronawirusa to okres bardzo dużej niestabilności w naszym życiu. Dla wielu osób jest to jeden z najbardziej kryzysowych okresów, jakich doświadczyły. Coraz więcej ludzi cierpi z powodu niepokoju, stresu, a nawet poważniejszych dolegliwości psychicznych. Czy możemy jakoś temu zaradzić? Istnieje wiele sposobów na zniwelowanie psychicznych napięć. Najlepiej trochę oderwać się od obecnej trudnej sytuacji świecie, na przykład dzwoniąc do znajomych, medytując czy grając w poker online bez depozytu po polsku. W naszym artykule przedstawiamy Wam najskuteczniejsze sposoby na radzenie sobie ze stresem w czasie pandemii!

Jak sobie radzić ze stresem w czasie pandemii?

Ogranicz media 

W dzisiejszych czasach mamy błyskawiczny dostęp do niezliczonych źródeł informacji. Bardzo łatwo jest wpaść w manię czytania artykułów o koronawirusie, sprawdzania liczby nowych zakażeń i aktualnych obostrzeń. Jednocześnie w Internecie roi się od przekłamań, manipulacji i fake-newsów. Nieustanne sprawdzanie wiadomości na temat pandemii może wywoływać niepokój, przygnębienie, lęk i stres. Jeśli czujesz, że Twoje myśli bez przerwy krążą wokół tego, co przeczytałeś o wirusie w Internecie, to warto ograniczyć media, żeby trochę odetchnąć. Należy też uważnie dobierać źródła informacji – najlepiej korzystać ze strony Światowej Organizacji Zdrowia lub stron rządowych. 

Wychodź z domu 

Od kiedy nie musimy już jeździć do pracy, czy chodzić na uczelnię, drastycznie spada ilość czasu, który spędzamy poza domem. Ciągłe przebywanie w czterech ścianach może negatywnie wpływać na nasze samopoczucie. Dlatego też warto raz na jakiś czas wybrać się na spacer albo iść pobiegać. Przyroda i słońce mogą mieć zbawienny wpływ na naszą psychikę. Ruch na świeżym powietrzu poprawi również naszą kondycję i odporność. Pamiętajmy też, aby regularnie wietrzyć nasze mieszkanie. Zapobiega to gromadzeniu się bakterii i wirusów w pomieszczeniach. 

Medytuj 

Medytacja to wciąż niedoceniana praktyka pochodząca ze Wschodu, która ma wiele zalet. Pozwala odpocząć, zrelaksować się i uporządkować myśli. Eksperci twierdzą, że regularnie uprawiana medytacja ma bardzo dobre skutki dla naszego zdrowia psychicznego. Może poprawić naszą pamięć, rozbudzić kreatywność, zmniejszyć niepokój, a nawet zwiększyć poziom IQ. Dzięki medytacji uczymy się, jak opanować nasze myśli i emocje. W Internecie można znaleźć wiele poradników na temat tego, jak zacząć medytować. Nawet 10 minut dziennie może zrobić ogromną różnicę. Może warto spróbować? 

Utrzymuj kontakty towarzyskie 

Przez to, że nasze możliwości spotykania się z przyjaciółmi zostały mocno ograniczone, dużo rzadziej mamy kontakt z innymi ludźmi. Socjalizowanie się jest zaś bardzo ważnym elementem życia człowieka i zaniechanie go może się odbić na naszym samopoczuciu. Nawet jeśli nie możemy pójść ze znajomymi na kawę czy do kina, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy umówili się na rozmowę na Skypie, czy wspólne zagranie w grę przez Internet. Takie spotkania pozwolą nam wyciszyć się i zapomnieć o prześladujących nas obawach. Jednocześnie warto sprawdzać, jak czują się nasi znajomi, gdyż być może potrzebują oni naszej pomocy. 

Znajdź hobby 

W czasie pandemii z reguły mamy więcej czasu wolnego, więc warto poszukać sobie jakiegoś hobby. Na pewno są rzeczy, których zawsze chciałeś spróbować, jeśli jednak nie masz pomysłu, to mamy dla Ciebie kilka podpowiedzi: 

  • czytanie, 
  • gotowanie, 
  • rękodzieło, 
  • nauka języków, 
  • rysowanie, 
  • granie na instrumencie. 

Istnieje mnóstwo ciekawych rzeczy, które można robić. W dzisiejszych czasach zdobywanie potrzebnych materiałów czy kursów nie jest zaś żadnym problemem. Praktycznie w każdym przypadku znajdziemy masę tutoriali i artykułów w Internecie, a nawet możemy się umówić na lekcje online! 

Jak sobie radzić ze stresem w czasie pandemii?

My odkryliśmy ostatnio nasze zainteresowanie grami hazardowymi online. Nawet nie zdawaliśmy sobie sprawy, że automaty online są teraz takie ciekawe i nowoczesne! Teraz kiedy mamy wolną chwilę, to włączamy nasze ulubione legalne kasyna online i gramy za bonus bez depozytu. Bardzo nas to odpręża!  

Relaksuj się 

Warto pamiętać, że nie zawsze musimy robić coś kreatywnego i produktywnego. Tak zwane “nic nierobienie” jest równie potrzebne i wartościowe, gdyż wtedy naprawdę odpoczywamy. Warto poświęcić wieczór tylko dla siebie i wziąć długą kąpiel, posłuchać relaksującej muzyki i oddać się zabiegom pielęgnacyjnym. Takie praktyki niesłychanie wyciszają i odprężają. Jeśli zaś doskwiera Ci zmęczenie – utnij sobie drzemkę! Gwarantujemy, że obudzisz się w lepszym humorze. Dobrym pomysłem jest też robienie sobie małych przyjemności: ugotowanie naszej ulubionej potrawy czy kupienie kwiatów do domu. 

Prowadź zdrowy tryb życia 

Mówi się, że w zdrowym ciele zdrowy duch i jest to całkowita prawda. Kiedy prowadzimy niezdrowy tryb życia, to nasze samopoczucie automatycznie się pogarsza. W czasach pandemii łatwo jest rozregulować naszą typową rutynę, zwłaszcza jeśli pracujemy w domu. Dużo osób zaczyna mieć problemy ze wczesnym wstawaniem, a potem pracuje do późna. Należy starać się zachować ten sam rytm, jak przed pandemią, gdyż nasze ciało jest już do niego przyzwyczajone. Jeśli wprowadzimy gwałtowne zmiany, to odczuje to zarówno nasz organizm, jak i nasza psychika. 

Bardzo ważna jest nasza dieta. Starajmy się spożywać dużo świeżych warzyw i owoców, produktów pełnoziarnistych i strączków. Z drugiej strony ograniczajmy używki, słodycze i tłuszcze. Oprócz tego należy zadbać o odpowiednią ilość snu oraz aktywności fizycznej. Będzie to miało dobry wpływ nie tylko na nasze samopoczucie, ale także na naszą odporność. 

Nie bagatelizuj problemów 

Sposoby, które podaliśmy są odpowiednie, aby zniwelować typowy niepokój, który dotyka teraz większość ludzi. Nie zaradzą one jednak poważniejszym dolegliwościom psychicznym. Jeśli odczuwasz długotrwały stres, który uniemożliwia Ci normalne funkcjonowanie, czujesz się przybity/-a lub masz problemy ze snem, to skonsultuj się ze specjalistą. Problemy psychiczne są często bagatelizowane, jednak nie należy ich ignorować, gdyż znacząco wpływają one na jakość naszego życia, a także mogą się rozwijać. 

Podsumowanie 

Podaliśmy kilka sposobów na radzenie sobie ze stresem w czasie pandemii. Są to: ograniczenie mediów, wychodzenie z domu, medytacja, spotkania ze znajomymi, relaks, dbanie o zdrowie oraz hobby. Mamy nadzieję, że nasze porady przydadzą Ci się w codziennym życiu podczas pandemii i że dzięki nim poczujesz się bardziej odporny na stres. W dzisiejszych czasach warto też rozglądać się dookoła, aby sprawdzić, czy ktoś inny nie potrzebuje przypadkiem naszej pomocy. Nawzajem się wspierając, przetrwamy najtrudniejsze chwile.

5 / 5. Ocen: 2

Nowa oferta legalnych bukmacherów Bonus bez ryzyka 100 PLN (kod: BETONLINE) – www.STS.pl
500 PLN bez obrotu (kod:: BETONLINE) – www.Fuksiarz.pl
Cashback 600 PLN (kod: BETONLINE) – www.Betfan.pl

superbet jaki kod wpisać /

Jak sobie radzić ze stresem w czasie pandemii? Co obstawiać

Typy dnia

Typy bukmacherskie